Om Kroen

Hvorfor holde gang i en lille lokal Kro ?

For godt 15 år siden købte vi et lille husmandssted ved Limfjorden tæt på Spøttrup by. Det blev start skuddet til krolivet. Efter 3 år hvor vi kom rigtig meget i weekender / ferier og makkede i det gamle hus, blev den lokale kro til salg. Tror vi så skiltet til salg i et ½ årstid , og vi tænkte mere og mere på kroen når vi søndag aften vendte bilen hjemad mod Silkeborg/Ry. Ja en skønne dag i 2006 var kroen vores og en ny til begyndte.

En påstand?
Havde vi IKKE i de godt 3 år med vores lille husmandssted mødt alt den venlighed , havde vi IKKE været KroFolket i dag. Derfor prøver vi i det daglige arbejde på kroen, at give lidt tilbage af den åbenhed og venlighed som vi mødte.

Den lokale købmand – brugsen – vvs firmaet – vognmanden – tømmergården – mekaniker – naboer og mange flere.

Når alt det er sagt 
Handler det om, at et lokalsamfund har brug for et uforpligtende mødested.

Spøttrup kro er en selvejende virksomhed, som arbejder målrettet på at være til glæde for de lokale. Kroen arbejder dagligt med at komme med indspark for at være en del af lokal samfundet. En kro et stykke kultur, som mange steder er blevet overhalet indenom. Derfor kræves det, at vi finder på nye tiltag og at der er gå på mod, for at holde drift i kroen. På Spøttrup kro afholdes mange møder, generalforsamlinger, foredrag, onsdagsklub, strikkeklub og mange andre forskellige sammenkomster. 

>> Vi giver muligheder

Med det mener vi, at vi kan sammensætter en menu som fx. konfirmanden der ønsker at få en dessert af mormors opskrift. Vi giver mulighed for at skabe en fest såvel på kroen som i de lokale forsamlingshuse eller en havefest i telt m.m.

>> Vi giver glæder

Med det mener vi, at vi tar´ansvar for at værtsparret efter endt fest kan gå hjem med glade minder om en dejlig dag. Derudover vil vi  skabe glæde ved at være en aktiv kro med koncerter, spis sammen, torsdagsmenu og events.

>> Vi giver oplevelser

Med det mener vi, at vi sammen med kunden, finder ud af at hvordan rammen for den enkelte fest skal sættes. Så festen bliver den unikke oplevelse kunden ønsker. Oplevelsen starter altid med et møde, hvor menu og rammer for festen planlægges.